Bullbak

Jaha, vi var ute och gick en sväng förut ikväll och fick för oss att vi skulle baka bullar. Dock är jag lite sugen på lussekatter, men de ska jag baka med Ester har jag bestämt. Haha

Iaf så kom vi hem och kollade så vi hade allt hemma. Jästen var iof för matbröd, men vad är det för skillnad? Jaa, så vi körde på iaf. Det var bara det att efter 30 min. jäsning har det inte hänt ett skit med degen. Jahopp, så vi la ner det projektet och käkade middag istället. Tre timmar senare kollar vi degen och då har den jäst, så nu jäser de för andra gången så får vi se hur de blir, haha. Lite halvt misslyckat blev de, för degen blev så ojämn när vi rulla ut den så en del är bauta stora och en del är små. Tror inte heller att vi har något pärlsocker. Haha Sen blev det väl knappt 30 billar och det stog att det skulle bli 48, men så är det ju alltid. :P Hur ofta får man så många chokladbollar som det står i receptet? ALDRIG!
Jaja, man lär sig alltid något av sina misstag.
10 min kvar, så ska jag spana in bullarna.

Pussssssssssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0