Pengar, pengar, pengar...

Hej gott folk!

Jag har blivit så huslig på senaste tiden. Igår städa jag duschen och nu har jag gjort iordning i köket.  Putte har tagit med skräp till jobbet så nu ser det inte ut som en pappersinsamlingsstation längre. *Skönt*

Imorgon ska vi ut o käka med Tobbe och Linda. Mmm, vad gott. Vet inte vart det blir riktigt, tror knappast pojkarna har bokat bord, så vi får helt enkelt se var vi får plats någonstans.

Imorgon kommer lönen också. Jihaaa. Ingen höjdarlön, men vad ska man göra. Vi överlever och om ytterligare 30 dar får jag nästa lön. Den blir betydligt bättre. Rätt bra att jag får lön den 15:e (denna månad 13:e) och Putte den 25:e. Då känns det som man alltid har pengar liksom. =)

För ett år sedan fick jag ett brev från försäkringskassan om att betala tillbaka massa pengar. Även detta år fick jag ett brev där jag ska betala in pengar. Suck och åter suck. Men jag har bara mig själv att skylla. Samtidigt så kan jag bli så fruktansvärt arg över allt fusk runt om här i landet, ala bidragsfuskare som utnyttjar våra system. Tänk om försäkringskassan (eller vilket företag som nu bör kolla upp saker och ting) skulle göra oanmälda kontroller på alla företag och verkligen kolla upp alla som är halvt sjukskriva etc.Tänk vad pengar staten skulle få in då. Hårdare kontroller tack!

Pussssssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0