Måndag/tisdag

Stryktipset i helgen behöver vi inte tala om, vi går vidare och kör ett nytt på lördag igen ;)

Igår fick jag rycka in och vara taxichafför åt min syster. Hennes extra bilnyckel funkade inte att starta bilen med och originalnyckeln låg i Mattias bil som var på jobbet. Hmmm, vad gör man? Joo, ringer mamma som sitter i sammanträde, ringer pappa som det är upptaget hos. Han kan ju sitta i telefonmöte så man vet ju inte hur länge han pratar. Då kom jag på en smarta idén att ringa hans andra nr. så han ser att jag ringer och kan välja R2, vilket han inte gör. Jag ringer igen så kanske han fattar att det är något viktigt jag vill. Nehe.
Ringer Johanna o frågar om jag får låna hennes bil, vilket jag fick. Bara slita på mig kläder o fixa mig lite o sen springa iväg. När jag precis ska gå så ringer pappa.
- Hej, var är du?
- På kontoret
- Bra, jag kommer o lånar din bil, för jag måste hämta Carro i Linköping och skjutsa henne till Svärtinge.

Hur ofta är pappa på kontoret i stan då? Hmmm, typ aldrig, så vi hade en himla tur att han va där och jag kunde ta hans bil.

Så var min morgon igår då.

På för- och eftermiddagen umgicks jag med Ester och Matilda. Varje gång jag kommer hem dit så säger Ester: Jag vill visa mitt rum. Haha Och jag låter lika glad och överraskade varje gång, så hon tror att jag aldrig har sett det förut. Men det är nog ett trick från hennes sida att vi två ska leka på rummet.



Idag vaknade jag rätt så tidigt, 7.30. Varför då? Joo, vi råkade somna kl. 19-21 igår. Haha.
Men det betydde att jag orkade se Ballar av stål igår kväll. Shit vad sköna dom är i det programmet, ni har väl inte missat det? Djävulen var ju skön när han slängde en hink med bajs på en PRECIS nytvättad bil. "Hoppla Pålle" var ju också skön.
 
Nu kanske man ska äta sin frukost och sedan plocka undan på tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0