Rallyförare nästa..

Ni ska vara glada att ni låg hemma och sov imorse när jag var ute i stormen och försökte ta mig hel till jobbet.
Här hemma var det snöblandat så det funkade att köra, när jag kom ut mot Maxi och på motorvägen var det typ kaotiskt. Det snöade och blåste och inga plogbilar syntes till. Det var sådär spårigt i snön så jag knappt själv kunde styra. Ibland höll jag på att köra av vägen.

Motorvägen körde jag 60-70 km/h på och det var lika spårigt här. Skulle försöka köra om en bil, men ingen hade kört i omkörningsfilen och bilen styrde därför dit den själv ville, så det var ingen idé att ens försöka köra om den andra bilen. Vid avfarten till Strömsfors höll jag också på att glida av vägen.

Sen sista biten mot kolmården så var det snö, snö, snö. Några gången fick jag sladd, men jag rätade upp bilen så snyggt. Haha Jag ska nog bli rallyförare, någon som vill bli min kartläsare? =) Fram kom jag, dock 2 min. sen, men jag hade nästan räknat med att bli ännu mer sen, eftersom jag körde hälften av vad man kör annars på motorvägen.

Vid några tillfällen hade jag lust att bara ställa mig vid vägkanten och ringa till mamma. Haha

Puss pussssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0