Julklappsspelet

Igår var det Lucia och dagen började med ett arbetspass. På kväll hade vi bokat bord på La Uva med mamma o pappa och min syster o hennes kille. La Uva har den godaste tapasen i stan. Sen åkte vi hem till mamma o pappa o spelade julspelet (tärningsspelet), det som blev mest poppis i år var nog en dörrkrok som mamma hade köpt och sedan "grytvante" i silicon. Det roliga var att jag och min syster hade köpt en likadan julklapp. Det var stjärnor som man skriver sitt namn på och sätter runt sitt vinglas/champagneglas, så man vet vems som är vems. Fyra påsar Bilar som låg i ett paket blev också poppis, framförallt hos killarna. Haha.

Den här dörrkroken då som mamma hade köpt, den sätter man över en dörr och hänger t.ex. handdukar eller sin morgonrock på. Iaf så fick min syster för sig att mamma hade köpt den i Sthlm när hon var där, för hon berättade att hon hade kollat på en sån då. Så när Mattias (syrrans kille) fick välja en julklapp så skriker min syster åt honom, ta "kroken" den är ju från Sthlm. Jaa, men tillslut när spelet var slut så var det carro som iaf hade vunnit den kroken. Så jag frågar mamma lite tyst, var har du köpt den. Så säger hon City Gross. Gissa om jag knappt kunde hålla mig för skratt.
Så säger carro nått och då vräker jag ur mig, men jag har en sån dörrkrok imorgon.
- Hur kan du ha det?
Och både jag och mamma börjar asgarva.
Sen berättar vi att den är från CityGross och då tyckte hon väl inte att det var lika roligt längre. Haha

Jag vann iaf en silikongrytvante, godis-Bilarna och en plupp som man kan hänga disktrasan eller kökshandduken i.

Vi brukar alltid spela detta spel på uppesittarkvällen, men eftersom vi är i fjällen och åker hem den 23:e så tog vi det nu i samband med Lucia och tapasen.

Nu ska jag packa lite till fjällen. Undra vilken väska man ska välja.

Pussssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0