P-böter utan grunder....

Igår morse när jag skulle åka till jobbet så satt det en P-bot på min bil. Jag förstod inte varför eftersom att det räknades som söndag och man inte behöver betala. Iaf, så stod det på boten att det var överträdelse enligt punkt 34 - inom område med förbud att parkera.

Ehhh, ok, vi har stått där flera gånger under åren vi har bott här och det står alltid bilar där. Saken är den att det är en skylt där det står att det är stannande förbud för att det är lastzon MELLAN 7-17 på vardagar. Lapplisan hade satt boten 06.05, så jag hade fått stått där ändå vid den tidpunkten om det hade vart en riktig måndag. Huvudsaken är att man inte står där mellan 7-17.

En sådan skylt var det + en tilläggsskylt där det stod 7-17.


Nu ska vi inte vara arga för det, det kan ju faktiskt vara en sommarpersonal som är lite osäker på sitt jobb, inte vet jag.

Måste skicka in till polisen min version av händelsen och se vad dom säger. Men vilket projekt för någon sak när jag inte har gjort något fel.



När jag kom hem från min promenad imorse så stod det en bil där och han hade fått en P-bot, men klockan var ju 10 och det är en vardag, så det kan jag förstå.

Nu ska jag iväg till Linköping.

Pusssssss

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: jaa men kanon, vi hörs av i slutet av veckan då =)



Fan va pissigt med böter!!!!



puss

2009-04-14 @ 18:24:28
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0