Toppform

Idag har jag haft endast(!) tre kraftiga hugg i hjärtat. Hoppas bara att det släpper snart.

Satt och tittade precis på Toppform med en klass från Navestadsskolan här i Norrköping. Själv gick jag där ett år (i sexan) innan jag började i idrottsklass på Borgsmo och tur var väl det. Inte för att den skolan är mkt bättre men vi hade världens bästa lärare och självklart var vi en vettig klass. Jag tror att idrott och motion leder till bättre resultat i skolan.

Det är riktigt pinsamt att se denna klass på TV. OK att de är i sin värsta tonårsperiod och ska göra allt man inte får och vara den coolaste på skolan. Men lite vett har man väl ändå? En brud hade en klubba i munnen på idrottstesterna. Hallå, vem fan sportar med godis i munnen och än värre en klubba!? Det är ju livsfarligt om man ramlar/snubblar och sätter den i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0