Olagliga kortavgifter..

Varför tar typ alla kiosker och uteställen kortavgift när man betalar med VISA-kort trots att de inte får det? Jag blir så trött. Och om man nämner att det är olagligt så säger de bara, Jaaa, jag vet. Jaha och varför gör ni det då då? Till svars säger de att banken tar ut en avgift..och det stämmer ju, men banken har redan tagit ut en avgift för att vi har VISA-kort och just därför får inte butikerna ta betalt.
Ok, 3 kr (som avgiften oftast är) är ju inte mycket tänker ni, men det blir mkt i slutändan. Jag har i princip aldrig kontanter och betalar till 95% av alla mina inköp med kort och då blir det mycket pengar. Jag ska anmäla alla till BABS!

Den senaste veckan och kanske till och med senaste två veckorna har jag sett så himla många polisbilar. Har de fått mer pengar eller? Bara idag har jag sett tre stycken. Igår såg jag en civilsnut. Blinkade på en polisbil idag för att han körde med helljus och om inte vi får det så ska inte han heller göra det...haha

Om ni undrar så har jag fått två "anfall" idag, men annars mår jag bra. =)  men i skrivandets stund så har jag nu fått mitt 3.e anfall. Tackar som frågar.

På tisdag beger vi oss till vingåker, Putte kom med det exemplariska förslaget. Hur i allsindar kan han ens nämna ett sådant ställe?
-Inte vet jag.

Dags att tvätta sig o slänga sig på kudden.

Pusssssssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0