Lyckat eller misslyckat?

Har legat o skvallrat i telefon med Erika i 40 min till nu. Ska åka upp till Sthlm om kanske 2 veckor förhoppningsvis o hälsa på. Hon sa att de hade massa fint på jobbet nu. Men jag ska ju shoppa loss i Göterborg snart ju =)

Idag som sagt hade vi en bakdag. Vi bakade bullar, mockarutor och nougatruta. I bullarna glömde vi strösocker, (men mamma sa att det inte gjorde nått eftersom vi gjorde vaniljbullar), nougatrutorna behöver vi inte ens nämna. De är i en enda sörja. Halva fick vi slänga. Helt sjukt vad kladdig den är. Sandra, ska den frysas in o sen skära rutor av den? Det kletar ju bara annars. Mockarutorna blev perfekta. Så kan man väl sammanfatta vår bakning. När vi skulle kavla bulldegen upptäckte jag att jag inte har en kavel. Hahha, vi fick ta en flaska som hjälpmedel. Bilder får ni se imorgon, Matilda agera fotograf.

Matilda o Ester tittade förbi som provkaniner, men hon bara skrattade åt oss. Men 3 ogräddade bullar dök ned i hennes mage plus en eller var det två gräddade. Jaaa, så äckliga var dom INTE.

Sjukstuga hade vi tydligen här hemma också, Franka o Ester har blivit polers, så de lekte doktor och tandläkare. Skruvmejseln fick agera spruta! Hon vågade även följa med F ned att hämta pizza, medan vi flickor bakade och städade. Polla kom med Spicy hot till oss. Mumma.

Nu är jag helt slut iaf. Så nu säger jag god natt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

hihi anna! du ska inte frysa den innan, men den måste svalna helt först.. =)

Men mina blev också lite misslyckade, man ska nog grädda dem lite längre än 10 min i ugnen bara... det felet var det jag gjorde..



pusss

2008-10-06 @ 21:56:53
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0