Cookies

Funderar på om jag ska baka Cookies med choklad och vit choklad. På jobbet har vi så goda Cookies som jag brukar smaka så då tänkte jag om jag skulle baka egna o se om de blir lika goda.

Köpte hjärtformade muffinsformar häromdagen också. Sånna i silikon, sen köpte jag mig en brödkavel, så nu kan vi baka bullar igen =)

Här har ni receptet om ni också får lust att baka Cookies:

För 18-36 personer.

Underbart goda

Ingredienser

112,5 g smör
100 g socker
82,5 g farinsocker
1 ägg
55 g kakao
110 g vetemjöl
1 tsk bikarbonat
180 g vit (block)choklad


Gör så här

Hacka chokladen i ca 1/2 cm stora bitar. Sätt ugnen på 175 grader.

Rör ihop smör, socker och farinsocker i en skål tills det blir lite fluffigt. Knäck i äggen, ett i taget, och rör ordentligt.

Blanda ihop kakao, mjöl och bikarbonat i en annan skål och rör ned i smeten.

Vänd slutligen i chokladbitarna.

Klicka ut smeten på bakplåtspapper (blir 18 jätte-cookies eller 36 mindre) och grädda 5-10 minuter tills cookies är knäckiga i kanten och mjuka i mitten


Kommentarer
Postat av: Matilda

Rastlös?

2008-10-23 @ 16:34:10
URL: http://mathy.blogg.se/
Postat av: Sandra

hihi!!! =) jaa den är super söt...kanske får köpa båda =)

pusss

2008-10-24 @ 19:22:37
URL: http://sandranilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0