Buss vs. bil

Igår var det nog inte min lycko dag!

Pappa släppte av mig på liljeholmen så hoppade jag på röda linjen till danderyd. Där skulle jag byta till bussen, men den var hela 15 min. försenad. Sedan skulle jag åka till jobbet och skulle ta en tidigare buss för jag tänkte handla lite frukt och fixa fruktsallad innan jag började jobba. Men nej då, då är den bussen försenad och jag får ta den vanliga bussen jag brukar ta. Dock hinner jag ändå äta, men de blir lite mer stressigt.

Jaa, så skulle jag ju hem också från jobbet. Då går det en buss från stinsen till sollentuna station 20.13, men neeeeej, den kom inte heller. Kl. 20.19 började jag gå i ultra fart för att hinna med min andra buss som tar mig hela vägen hem. Då hade jag alltså ungefär 8 min. på mig för jag gick till en annan station än sollentuna station och den sträckan brukar ta omkring 12 min. Så sista biten fick jag jogga. Så svänger jag ut på vägen och har ungefär 200 m. kvar och då ser jag bussen som har lika långt kvar..men självklart så kommer han först. men busschauffören va så snäll och körde in till kanten vid mig när jag joggade. Men han hade inte ändrat bussnr och var den skulle..så såg han att jag tittade efter vilken buss det var och då ändrade han det och så står det 627 och jag ska ju ta 607, så det var ändå fel på.

Så sätter jag mig vid hållplatsen och efter någon minut så kom min buss. Vilken tur, för 627 och 607 går samtidigt från stationen så jag trodde nästan att jag hade missat min buss. Sen var jag helt slut efter min joggingtur..hahaha Noll kondis.

Nu inser man värdet av en bil. Den åker när jag åker! Punkt slut.

Så nu undrar jag hur det går för Matildas lilla utmaning hon fick av sin far?

Hoppas ni andra hade det bättre! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0