Matilda Sofia Maria Johansson

Det råder en viss avundsjuka i min vänskapskrets. Matilda är avis på Johanna därför att Johanna har fått ett eget inlägg i min blogg och det har inte Matilda. Sedan är Matilda även avis på Johanna därför att hon blir bjuden på mat.
Nu måste jag reda ut detta och ställa i ordning allt ;)

Så här kommer ett eget inlägg tillägnat Matilda Sofia Maria Johansson.
Förra veckan fick jag ett SMS av Matilda där det stod följande:
Räkna just ut att vi känt varandra i 9år. Sjukt! Haha

Det tyckte jag var så gulligt skrivet och det är faktiskt helt sjukt. Det har redan gått 9 år sedan vi började sjuan tillsammans. Men första året umgicks vi inte direkt utan det kom nog i åttan och framförallt i nian. Vi levde med varandra då kan man väl säga. Sov hos varandra, möttes halvvägs med mopparna påväg till skolan osv.

Alla vet ju att hon är en hypokondriker, men ibland kan det ju vara allvarligt, men åt henne skrattar man bara.
Det är nog bara hon och jag som får våra blåsor i ögonen (inte vagel, utan små pluppar).. När vi var i Åre på skolresa i nian så fick hon för sig att hon hade HIV, så hon ringer till sin mamma o berättar det och hennes mamma säger "men varför skulle du ha det?" och Matilda vräker ur sig, "Jaa, vad tror du".

Vi har gjort mycket roligt tillsammans och vi kommer vara vänner för livet, det är en sak som är säker. Nu väntar jag bara på bröllopet, så ska det bli en hejdundrande möhippa. hahaha. Hon är så himla nervös inför den, för jag har världens plan.

Jag får inte glömma hennes underbara dotter, Ester. Världens sötaste unge. En stor eloge till Matilda för att hon är världens bästa mamma till sin dotter. Och du vet att jag alltid ställer upp när jag kan.

Tillslut vill jag bara säga att jag är väldigt glad att jag har dig som vän och du är en av mina allra bästa vänner, men det vet du! Love You!

Pusssssssssssss

Kommentarer
Postat av: Jolie

hihi :)

2008-06-24 @ 22:10:45
URL: http://johannastenqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va sööt du är! =)



jaa det var precis så jag menade... att man blir utan badkar och att det vore skönt att alllt var klart när man flyttade in lixom...men så tycker väl alla???

men men... somsagt, kommer alltid att finnas avundsjuka... hehe...du såg ju på johanna och matilda.. hehe.. ;)



Men somsagt.. håller med ... de vet ingenting om hur mkt vi har slitit, hur mkt eller lite pengar vi har osv osv.... och ärligt.. hur många måste välja på att bet hyra eller mat??? ehh... då är det något som inte stämmer... man bör kunna ha råd med båda... även om det så är en liten lägenhet och man får äta nudlar varje dag..



PUSSSSSS

2008-06-25 @ 17:54:32
URL: http://sandranilsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

O va du e gullig, gråter en skvätt. Du är världens bästa kompis love.

2008-06-25 @ 21:38:46
URL: http://mathy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0