Nationella prov..

Nationella prov redan i tredje klass?

Jaa, vad ska man säga. Anledningen är väl för att man ska se vad varje individ behöver hjälp med.
MEN, skolan är inte individanpassad och så handlar det om att följa upp allt i efterhand. Och hur bra skulle det gå i dagens samhälle när de bara skär ned på allt?! Större klasser och färre lärare. Ja, logiken går inte riktigt ihop?

Alla som känner mig vet att jag inte är super bra på engelska (men iaf i matte), vad fick jag? Joo, gå stödengelska. Och vad lärde jag mig? Rabbla verb och grammatik. Det var det enda jag fick lära mig och det var inte det som var mitt problem, utan jag måste få ett större ordförråd. Nej då..jag fick gå i "CP-engelska", som jag så fint kallar det, och lära mig samma sak år in och år ut. Aldrig någonting nytt, för de trodde att alla hade grammatikproblem i klassen.

Jag tror en lärare ser direkt vad en elev behöver hjälp med så jag tycker att vi kan skippa NP-proven!

Tack för mig.

Nu ska jag packa vidare för imorgon flyttar jag hem.

Pusssssssssss

Kommentarer
Postat av: Maria

åhhh..så olika vi tänker...:) I den klassen jag har haft praktik nu så är det verkligen individanpassat nästan alla i klassen har olika arbetsmaterial och min vägledare är verkligen skitduktig på att se till varje individ. Jag trodde inte att det gick men det går! Däremot kanske jag inte tycker att det är toppen med nationella prov så tidigt men då är det mer pga stress och ångest i så tidig ålder. Vem presterar bäst? hur många rätt hade du? osv... japp så tänker jag=)

2008-06-06 @ 12:06:25
URL: http://mariaa86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0