Metro

Idag skriver Metro i sin tidning att Facebook och Bloggen är "en inbjudan till tjuven". Detta har jag tänkt länge på.
Man lägger ut sitt privatliv, hem och jaa, allting i princip i sin blogg. Självklart beror det ju på hur personlig man är. Men om man skriver att då och då ska jag resa bort.
-Jaha, tänker tjuven. de är borta i två veckor......

Jaaa, ni förstår ju tänket själva. Perfekt för en inbrottstjuv att slå till. Njaaa, jag kanske ska tänka mig lite för i framtiden vad jag skriver. Helt klart något att tänka över. Iof tänker jag att en tjuv hellre slår till i ett hus än i en lägenhet, så där har jag väl lite tur iaf. =)



Sen skriver de även att p-böterna ökar i Sverige. Tror jag läste att de sätter över 1000 p-böter per dag i bara Sthlm. Jag tror mycket har att göra med de här "målvakterna". Målvakterna kan t.ex. vara uteliggare eller folk med redan så mycket böter att de aldrig kan betala det iaf och tar därför på sig ännu mer skulder. Hemskt att folk utnyttjar alla hål i våra lagar.

Jaja, nu ska jag skriva julkort och åka hem till mamma o pappa.

Pussssssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0