Nanny Anna

Idag har jag vart barnvakt  åt Ester mellan 13-17, alltid lika kul.
Började dagen med att åka hem o kissa, för jag vill inte ha en kissunge i bilen. Sen tjatade Ester om glass, men jag var hård, riktigt hård, ingen glass före mat! Så då sa jag, spring o kissa, så köper vi mat och sen får du en glass. Och hon sprang glatt till toaletten, på med stövlisarna och där var vi iväg. När hon såg M-skylten så lös ögonen upp. Mc Donalds är jävligt bra ibland. Under denna korta tid tjatade hon om bubbelvatten hela tiden, men vi hade ju ingen och tydligen så vet hon att det är mjölk sm gäller när man äter hamburgare, för det accepterade hon med en gång.

Hon åt rätt bra och jag tjatade om att ta en tugga kött och en äppelbit om vartannat. hamburgaren är väl ingen favorit, utan det är väl pommen och äppelbitarna som lockar..konstigt. Sen mumsade vi på en glass var och hon var så fräck att hon åt upp min sista bit också.

Tröttheten kom fram väldigt ofta, men jag lyckades hålla henne vaken. Vi satt och läste böcker, busade, målade lite och tittade på TV.

Tror hon fick ett utbrott bara. Hon tappade nappen och vägrade ta upp den. "Jag kan inte". Inte jag heller sa jag. Det var du som tappade nappen så då får du ta upp den. Men hon snodde åt sig en annan napp som låg på diskbänken. Hon är allt klok den ungen.

Sen kom farfar Peter och då tackade jag för mig. Trevlig dag med mycket skratt och många leenden. =)

Pussssssssssss

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack kära Anna panna. love

2008-08-11 @ 22:14:41
URL: http://mathy.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken tur=) Tänkte att vi kankse skulle ses tjejerna i helgen? Om några/nån kan? fredag eller lördag?! Vad säger du om det? Puss

2008-08-13 @ 19:55:46
URL: http://mathy.blogg.se/
Postat av: Daddy Maddy

Du är en riktig kompis du Anna! :)

2008-08-15 @ 19:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0