Björn Gustafsson på Syster o Bror

Igår kl. 18.10 går vi till bussen för att åka in och se Björn Gustafsson och lite andra ståuppare. Men Björn var ju dragningskraften och huvudkomikern.

Vi kommer fram och ser kön som ringlades milslång :P Kanske inte riktigt men det kändes ungefär som de. Vi kom väl dit kvart i 7 o det började kvart i 9. Hörde någre som hade stått i kö från kl. 17. När kl. närmar sig 19.30 ser vi en vakt som går och räknar på ett ungefär. Det fanns 200 platser kvar och vi skulle tydligen vara på gränsen, beroende på om det var några matgäster i kön som redan hade bokat bord. Det blev bara kallare och kallare och jag var så kall att när jag rörde mig så kändes det som tusen nålar. (NI vet när man vrider skinnet på armen).

Klockan går och går..och den där kön är förbaskat seg asså..aldrig vart med om dess like. Vakten går och räknar flera gånger och vi hamnar alltid på gränsen. En gång stoppa han till och med 15 pers. framför, så sa han +-10-15 pers. HUmmm.. Ytterligare en gång räknar han och då är det kört. Hoppet kändes ute och vi höll på o börja gråta när vi har stått där i nästan 2 timmar. Åååååhhh. Ett sällskap som stod framför gick och så droppade en och en av. Men vi stod kvar.

Hoppet är det sista som överger en!

Tillslut är det 8 framför oss och då, det är då det händer. En kvinna kommer ut med barnvagn. Och då säger vakterna. Det är 10 platser kvar. Jag och Erika är alltså nr. 9 och 10. Wooohoooo. Men så kommer ett matsällskap som hade bokat bord. så då tänkte vi nu är det kört, dom går ju före. Men vakkterna va så snälla för de hade lovat oss tio en plats. Så vi var dom sista som kom in. Gissa om vi var lyckliga! ;)

Björn var bra men jag tror jag hade lite för höga förväntningar på honom. Ofta tappa han tråden o bara, vart var jag påväg? Men de va tydligen länge sen han körde Stan-up. Men Björn är ju alltid Björn o man skrattade ju mest när det var han. Tråkigt nog körde han samma skämt som jag hört tidigare, det där om att bli rånad av en östgöte, och sen nått mer som jag inte minns. Men han drog även många nya roliga =) Det var en upplevelse iaf!

Kommentarer
Postat av: Maria

... va det den med özmen och måns möller o ngn mer? vi ska på den i norrpan;).. tror vi;)

2008-04-04 @ 10:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0