Stackars älg!

Klockan 22.45 igårkväll förlorade Sverige en älg. Skogens konung
Sorgligt men sant!
Tåget jag åkte hem med igår körde nämligen på den stackarn.
 
Då tycker jag att vi håller en tyst minut...................................................................................................................................................................................och där var den minuten slut!

Lokföraren tutade massa o sen sa de bara krasch, bom, splash, o han bromsade in massa. O jag bara, shit va har vi nu kört på. Ringer till mamma o säger att vi måste ha kört på nått för nu står vi helt stilla. Då säger en idiot, nee de måste va nått annat, annars skulle han ha tvärnitat.

Men hallå. Han gjorde ju nästan de..o han måste väl ta de lite försiktigt, för tydligen så hade älgen, (sa dom sen), gjort så att kopplingen mellan vagnarna hade hoppat ur. då måste han ju ändå bromsa lite försiktigt. Man hörd verkligen också att vi hade kört på nått. Så när dom sa:
- Jaha, då har vi stannat precis för att vi har kört på en älg.
Snacka om att jag var nöjd då. Jag visste att jag hade rätt. hahahahhah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0