Utmanad (6:an är uppdaterad)

Blev utmanad av Sandra att skriva sex underliga/egendomliga saker om mig själv. Tydligen så puschar Johanna på mig för att jag ska skynda på lite..haha

1. Jag brukar alltid gå på toa 2 ggr på kvällen innan jag kan somna. Men jag har blivit mkt bättre, för några år sedan då kunde ja springa upp och ner upp och ner 7 ggr. För direkt när jag hade vart på toa o lagt mig i sängen så tänkte jag. "Är jag kissnödig?" Jaa, lite..o då är de ju lika bra o gå för annars så är man så himla kissnödig på morgonen sen när man vaknar. Så sover man så dåligt.

2. Jag är en jävel på att spendera pengar och därmed värdelös på att spara. varje månad så tänker jag att jag ska spara o bla bla..men herregud gör jag det? Nee inte direkt, ibland kan dom va slut långt innan nästa pengadag. Vad som gör att jag inte kan spara är nog att jag alltid vet att det löser sig..mamma går in, får lite av mormor o morfar...har andra pengar som jag kan ta ifrån....jaaaa! INTE BRA!

3. Jag blir knäpptyst när jag blir sur. Antingen rycker jag på axlarna eller så säger jag: Jag vet inte! Det som är illa är att jag tänker så himla mkt i huvudet som jag "vill" säga, men jag kan bara inte öppna munnen, det tar tvärstopp. Min syster är likadan så det är väl släktdrag ;)

4. Jag är en fegis. Vågar inte åka till något "bombland", inte gå över kyrkogårdar på natten m.m. Men jag resonerar såhär: Jag tar det säkra före det osäkra. =)

5. Jag är slarvig. Tro det eller ej :P Men jag vet att mamma alltid har plockat bort tallrik och glas efter mig. Tagit bort jackan om jag slängt den på golvet i hallen. Värst var jag nog på gymnasiet, när jag glömde väskan i matsalen, låste in nycklar i skåpet osv. men här i norrtälje har jag ju låst in min hemnyckel ett antal ggr. Så går de när det är "hotelldörrar".

6. Den här hör lite ihop med 5:an. Iaf så är jag totalt värdelös på o städa. När jag var lite började jag alltid i skrivbordslådorna..rev ut allt och sedan skulle lägga allt jätte fint där i..sen när ja hade lagt tillbaka hälften så orkade jag inte mer och resultatet av det är att det bara blev mer stökigt. Jaa..så städar jag! Lite bättre har jag väl blivit, för jag börjar inte i lådor nu...men om det är ganska fint så dagen efter är de åt helvete igen och det ligger tusen kläder utspridda.

Slutsatsen av det här är väl att jag en gång i tiden var bortskämd, kanske även idag?

Pussssssss alla mina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0