Tandläkarskräck...

...jag säger bara, Mmmmmm, det är så jäkla gott asså!
Ni undrar nog vad jag pratar om och hur tandläkarskräck hör ihop med något som smakar gott.

Det ska ni nu få svaret på.
För länge länge sen bakade vi ett godis som heter just  "tandläkarskräck". Tror att det var i typ mellanstadiet lr nått sånt. Och så i veckan fick jag den smaken i munnen när jag började tänka på julkola. Men kan kom inte på vad godiset hette och inte var receptet var. Så ringde jag mamma o frågade och hon förstog vad jag menade o skulle kolla efter mitt recept. Så nu har jag fått det och så bakade jag det igår kväll.

Men på mitt recept har jag visst skrivit "Tandläckarskräck"..haha där ser man hur duktig jag var på o stava ;)

Här har ni iaf receptet om ni vill göra det till jul. Lr vill och vill, ni MÅSTE!

100 gram margarin
1 dl sirap (ljus)
1 dl socker
4 msk kakao

Detta ska sedan kokas i ca. 3 min.

Sen ska man hälla i 3 ½ dl Cornflakes och 1 ½ dl kokos. Men kokosen brukar inte jag ha i.

Så kan man hälla ut all smet på ett bakplåtspapper eller i små kakformar.

Tack och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0